Díky své vyspělé koncepci podvozku založeného na robustním rámu zvládá Unimog i velké výzvy ve tvrdém pracovním nasazení. Charakteristický je stálý pohon všech kol, velká světlá výška díky portálovým nápravám, vysoký jízdní komfort, velká křížitelnost náprav a uzávěry diferenciálu na obou nápravách. Tento nosič nástrojů je díky jednoduchým pneumatikám, systému regulace tlaku v pneumatikách TireControl plus a optimálnímu rozdělení hmotnosti ve svém živlu i mimo zpevněné cesty – a na silnicích se může pohybovat rychlostí až 89 km/h.
Unimog nic nevyvede z klidu.
Ještě agilnější – díky řízení všech kol.
Volitelné přídavné řízení zadní nápravy pro modely U 423 až U 535 zmenšuje až o 20 % poloměr otáčení, čímž se zvyšuje manévrovatelnost během nasazení v situacích, kdy záleží na každém centimetru. K dispozici jsou čtyři způsoby řízení: Normální řízení, řízení všech kol, ruční řízení a řízení s přesazením rozchodu („crab steering”). Tato varianta může kompenzovat svah.Při couvání zatáčejí pouze zadní kola.