Převodovka
Unimog do nejtěžšího terénu

Převodovka

Špičková technika – vysoký výkon v ceně.

V Unimogu převádí výkon motoru na hnací sílu plně synchronizovaná elektropneumatická manuální převodovka (EPS) s osmi stupni pro jízdu vpřed a šesti pro jízdu vzad. K dispozici je také speciální skupina převodů do terénu s dalšími osmi rychlostními stupni pro pomalou jízdu vpřed a osmi pro pomalou jízdu vzad. Tato převodovka je charakteristická velmi tichým chodem, dlouhou životností a vysokým stupněm účinnosti. Synchronizovaná reverzní skupina Electronic Quick Reverse umožňuje rychlé změny směru jízdy, např. k uvolnění vozidla uvízlého v terénu rozhoupáním.

Kompletní škálu možností nasazení si Unimog zajišťuje v neposlední řadě osvědčenými vedlejšími pohony z převodovky – např. rychlým pohonem pro hydraulická čerpadla a velmi rychlým pohonem pro hasičská čerpadla. Díky optimalizované podlahové skupině jsou vedlejší pohony z převodovky výborně přístupné, a tím i mnohostranně využitelné.

S pohonem zadních kol pro jízdu po silnici a pneumaticky připojitelným pohonem všech kol pro jízdu terénem disponujete v každé situaci maximální trakcí. A když se terén stane extrémně těžkým, postarají se o plný přenos síly uzávěrky diferenciálů na obou nápravách. Tím si zajistíte postup vpřed, i když bude mít dostatečnou trakci už jen jedno kolo. Díky tomu zvládne Unimog stoupání až do 100 %.

Content gearbox 01 en GB

Řidiči usnadňují práci dva jízdní programy: V automatickém režimu „A” přebírá jízdní program – v závislosti na stavu zatížení, poloze plynového pedálu, chodu motoru, stoupání/klesání a motorové brzdě – veškeré řazení a pohyb spojky. V případě nutnosti může řidič pomocí multifunkční páčky manuálně vyvolat změnu rychlostního stupně.

Plnou kontrolu umožňuje jízdní program „M” (manuální). Rychlostní stupně se zde volí rovněž pomocí multifunkční páčky. Řidič určí rychlostní stupeň, ale pohyb spojky probíhá automaticky.

Content gearbox 02
Nahoru